SEO İşini Alamamanızın 10 Nedeni

Eğer bu bloğun azimli okuyucularındansanız, daha önce iş arayanların online pazarlama ve sosyal medya işlerine başvururken en çok yaptığı ortak hataları incelediğimizi biliyorsunuzdur –bu yüzden bugün, dikkatimi endüstrinin başka bir sektörüne çevirmenin zamanı geldi diye düşündüm… ve bu bana çok hitap eden bir sektör. SEO işinden bahsediyorum.

Dijital endüstrinin en hızlı büyüyen nişlerinden birisi olarak SEO işleri,  şu anda oldukça fazla –ama bu, işi kolayca alacağınız anlamına gelmiyor– hatta bundan çok uzaktasınız! Demem o ki, bugünlerde SEO işi almak her zaman olduğundan daha zor. Neden? Çünkü birçok şirket, en sonunda, SEO konusundaki boşluğu dolduracak spesifik bir eleman bulmalarını gerektiren, iyi yapılmış bir SEO’nun markaları için ne kadar önemli olduğunu anlamaya başladı.

Eğer sağdan soldan ve ortadan, arama motoru optimizasyonu işlerine başvurduysanız ama şu ana kadar pek şanslı değilseniz, belki de yaklaşımınızı gözden geçirme vakti gelmiştir. Birkaç müşterimizle ve endüstriden bazı insanlarla konuştuktan sonra, adayların SEO işlerinde elemeleri geçememesinin 10 temel sebebini bir listede toparladım.

 

  1. 1.     Yanlış Mesleki Deneyim: Evet, birkaç yıldır kendi kendinize mesleki tecrübe kazanmış olabilirsiniz ama bunun yanlış bir yöntem olma ihtimali de var. Hmm, ama kesinlikle şirket SEO’su ile ev SEO’su arasında çok büyük bir fark olamaz? Üzgünüm, ama var –ve bir işveren, eğer şirket tecrübesi olan bir çalışan arıyorsa, sadece ev tecrübeli (müşteri taraflı diye de bilinir) birisini işe almayı kabul etme ihtimali çok azdır. Aynı şekilde, tersi durum da geçerlidir.

 

  1. 2.     Laf Çok, İcraat Yok: Görüştüğüm bazı kişiler, adayları elemelerinin sebebi olarak adayların sadece konuştuklarını ama iş yapmadıklarını söylediler. SEO gibi bir konuda doğru blogları okuyarak doğru şeyleri söylemek kolaydır ama asıl iş gören şey uygulamalı tecrübelerdir. SEO kampanyaları oluşturma konusunda uygulamalı tecrübeleriniz yoksa, kirli link inşaları yapıyorsanız ve site için unsurları bilmekten uzaksanız, işverenin gözüne girmek için çok çaba sarf edeceksiniz.

Benzer şekilde, CV’nizde veya tanıtım mektubunuzda kendinizi bir SEO “gurusu”, “uzmanı” veya “dijital pazarlamacı” olarak lanse ettiyseniz, artık bunu geri almanın bir yolu yoktur, sadece kendinizi kandırmışsınızdır. Son olarak, “deneyim” her zaman ticari deneyim anlamına gelmez –kendi bloğunuzda veya web sitenizde yaptığınız çalışmaların örneklerini gösterebiliyorsanız, aynı yaklaşımı gösteremeyen diğer adaylar arasında göze çarpacaksınızdır.

 

  1. 3.     Çok Robotça: Endüstride en iyi SEO’lar göze çarpar çünkü onların kendi fikirleri ve stratejileri vardır –onlar bir parça belli bir çizginin dışına çıkar ve her zaman kalabalığı takip etmezler. Bu, SEO işverenlerinin şu anda tam istediği şeydir ve sadece MOZ ve SearchEngineLand SEO bloglarından son blog yazılarını alıp tanıtım mektubunuza ekleyerek, işverenlere, hiç yaratıcılığınızın veya gerçekten bir fark yaratmaya eğiliminizin olmadığını ve işe başvuran diğer adaylardan bir farkınız olmadığını gösteriyorsunuz.

 

  1. 4.     CV’niz Anahtar Kelimelerle Dolu: CV’nize “SEO”, “link inşası”, “analiz” ve “Adwords” kelimelerini eklediniz mi? O zaman siz kazandınız… ya da kazanamadınız! Evet, CV’nize anahtar kelimeler serpiştirmek önemlidir ama profesyonel bir SEO’cu olarak, hiçkimsenin spamdan hoşlanmadığını bilmelisiniz!

 

  1. 5.     Endüstride İlgi Yok: Herkes bir yerden başlamak zorundadır ve başlangıç düzeyi işler endüstriye giriş için harika bir yoldur ama bilin bakalım ne var? SEO çok canlı bir endüstri ve birçok rakibiniz var, yani en azından gerçekten endüstriyle ilgili olduğunuzu göstermeniz gerekiyor. Unutmayın, SEO söz konusu olduğunda arzu çok önemlidir –Spindogs’tan Jon Walker, son günlerde, bir çalışan adayını, ondan daha bilgili olan diğer adayın yerine seçtiğini söyledi çünkü bu aday endüstri için daha açık bir arzuya sahipti.

 

  1. 6.     Gerekli Kabiliyetlerin Eksikliği: Tamam, site içi SEO ve link inşası konularında harika olabilirsiniz ama Google Analytics, Adwords veya SEM konularında genel olarak pek bilginiz yoksa, kendinizi birçok SEO işinden elenmiş olarak bulabilirsiniz. Bir önceki yazıda bahsettiğim gibi dijital işverenlerin 10’da 9’u, sadece tek bir alanda uzmanlaşmış birilerine bakmıyorlar; birçok görevi yerine getirebilecek ve “elinden her şey gelen” birilerini istiyorlar. Bana inanmıyor musunuz? SEO elemanı ilanlarımıza bakın ve kendiniz görün. Eğer analiz ve PPC konularında bilgi eksikleriniz varsa –tamamlayın! Bu şekilde bu bilgileri CV’nize ekleyebilirsiniz ve mülakatta bu konularda tartışabilirsiniz –unutmayın, az bilgi, hiç olmamasından daha iyidir!

 

  1. 7.     Somut Sonuçlar Yok: SEM endüstrisinin diğer sektörleri gibi, SEO endüstrisi de rakamsal veriler ve somut sonuçlarla sürdürülüyor. Eğer trafik, sıralamalar ve backlinkler (birkaç tane örnek) konusunda somut gerçekler ve rakamsal veriler sunamıyorsanız, güvenilirliğiniz sorgulanacaktır.

 

  1. 8.     Eski Moda Yaklaşımlar: Eğer siz hala makale ekleme işleriyle oyalanıyorsanız, bir haftada XX tane backlink inşası yapıyorsanız, elenmemeniz için hiç umut yok demektir. Eğer tanıtım mektubunuzda tekniklerinizi açıklayacaksanız şunlara dikkat etmelisiniz: A. Güncel, B. Konu ile alakalı, C. Söz konusu şirket için doğru olmalılar. Bu ne demek? Şirket için, olabilecek SEO yaklaşımlarından bile bahsetmez misiniz? Oo… belki bu da başka bir sorun olabilir!

 

  1. 9.     Aslında Bu Sadece Bir SEO İşi Değil: Branded3’ten Stephen Kenwright, sadece başlığında “SEO” kelimesi geçiyor diye o işin tam anlamıyla bir SEO işi olacağı anlamına gelmediği harika bir şekilde değinmiş. Örnek olarak SEO hesap yöneticisi mesleğini alırsak –evet, bu iş için SEO gerekiyor ve SEO bilgisine sahip olmaları gerekiyor ama aynı zamanda hesap yöneticiliği, insan yöneticiliği ve proje yöneticiliği yapıyorlar. Tamam, bir SEO ustası olabilirsiniz ama harika iletişim yeteneklerinden yoksunsanız ve tak başına “savaşmak” kelimesinin anlamı sizi terletiyorsa, bu sizin için doğru iş olmayabilir –ve muhtemelen CV’niz de bunu ortaya koyacaktır.

 

  1. 10.   “Tipiniz” Uygun Değil: Tıpkı diğer işlerde olduğu gibi, bazen iş başvurunuz, söz konusu şirket için kişiliğiniz veya “tipiniz” uygun olmadığı gerekçesiyle sonlanabilir. Eğer sorun buysa, maalesef bu konuda yapabileceğiniz pek bir şey yok.

İşte SEO işlerini kaçırmanızın en büyük 10 nedenini gördünüz. Bazı şeyleri atladığımı mı düşünüyorsunuz? Alt tarafa bir yorum bırakın.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir