SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) Ve Sosyal Medya Savaşı

seo-vs-social[1]

Burada Bubble’da, farklı sektörler ve departmanlar arasındaki biraz rekabetin ve yarışın sağlıklı olacağını düşünüyoruz ve 2013 yılında dijital sektörde rekabetin kesinlikle  canlı ve iyi durumda olduğunu söylemek doğru olur. Şimdi, eski okul tartışmaları gibi tarihi SEO/PPC  tartışması (SEO/PPC argument  hiddetle devam ederken, büyük firmalar online pazarlama çabalarına en uygun stratejiyi bulmak için savaştıklarından dolayı yeni tartışmalar da doğmaktadır.

Haftanın zevki dijital rekabeti destekler mi? Bu SEO/ Sosyal tartışması olmak zorunda. Şimdi, sektör bu ikisi arasındaki rekabeti aylardır  tartışıyordu fakat bu hafta Guardian’da gayet provakatif “SEO Ölü”  “SEO Is Dead…” başlıklı bir yazı yayınlandığında işler değişti ve bir adım yükseldi. Eski iyi araştırma motoru Google’da hızlı bir aramanın aynı mesajı taşıyan pek çok yazının önceden de var olduğunu göstermesine rağmen bu yazı olayı ele aldığı açıdan ve tartışmaya yol açan bazı iddialarıyla endüstrinin bam teline dokunarak ilgi çekti.

Uzun lafın kısası? Makale SEO’nun öldüğünü ve yerinin alındığını söyledi ve bekleyin… hem de Sosyal Medya tarafından. Tabi ki var olan tüm diğer tartışmalı makaleler gibi, SEOlar da karşılık vermekte acele ettiler.  Cevaplarında, makalenin kusurlarını açıkladılar , yazarın çeşitli gerçekleri ve rakamları bariz bir şekilde istismar ettiğini  belirttiler ve SEO ile Sosyal Medyanın tamamen farklı pazarlama teknikleri olduğunu bu nedenle de birinin diğerinin yerini almasının mümkün olmayacağını söylediler.  Guardian’ın makalenin bu kadar tartışma yaratacağını bilip bilmediği görülmek için kalıyor fakat bence makale bu kadar büyük tepki aldı çünkü bütün endüstriyi can evinden vurdu.  Daha önce de bahsettiğim gibi, dijital sektör pek çok durumda tartışmaları seviyor ve iki teknik söz konusu olduğu zaman  işbirlikçi yaklaşımdan ziyade tekniklerin ikisini de zorlamaya eğilimli davranıyor.

Bunun neden böyle olduğu konusunda emin değilim ama aynı özel amaca hizmet eden teknikler söz konusu olduğunda işe yaradığı prensipte kesinlikle aşikar (örn : PPC ve SEO ikisi de ziyaretçi çekmek için kullanılır.) , SEO ve Sosyal Medyaya gelince işe yaramıyor. Neden? Çünkü ikisi tamamen farklı. Tamam ikisinin de amacı markanın karını arttırmak olabilir ama bu hepsinde olan genel bir amaç.

Açıklamama izin verin; SEO tamamen keşifle alakalı. SEO birinin aramasına cevap vermek onun yeni şeyler keşfetmesine yardımcı olmak amacıyla alakalıdır.  SEO’da , araştırmacıyla daha önceden bir bağlantı kurulmuş olmasına gerek yoktur, daha yeni söylediğim gibi oyunun adı keşif burada.  Birisi Google’ı kullandığı zaman bir şeyler bulmak için kullanır – bir cevap , bir çözüm, ürün ya da bir servis-  ve SEO’nun görevi bunlara  Google ve Co’nun beğeneceği ve bulacağı türden içerik hazırlayarak, video koyarak harika bir site hazırlayıp arama motoruna çözüm olarak yerleştirmektir.

Şimdi Sosyal Medya da belli miktarda keşif içerse de odak noktası bağlılık ve iletişimdir. 10 durumun 9unda hedef kitle markadan haberdardır. (bütün bunlardan sonra, başka hangi sebeple onları takip etmiş olabilirler?!)  işte burada bir bağlantı var işte o zaman amaç iletişimi sürdürmek ve b durumu değerli bir iş fırsatına dönüştürmek.Sosyal Medya, tamamen var olan ilişkileri geliştirmek, yeni bağlantılar kurmak ve bir topluluk yaratmakla alakalı bir şey, ve keşif bunun sadece çok küçük, minicik, ufacık bir kısmını oluşturuyor.

Evet, Sosyal Medya büyüyor olabilir fakat bu onun SEO’nun yerini alacağı anlamına gelmez ki, ve aynı zamanda onu öldürdüğü anlamına da gelmez. Günün sonunda insanlar bir şeyler  bulmak ve yeni şeyler keşfetmek için interneti kullandığında  SEO daima orada olacaktır, belki form değiştirip evrim geçirebilir ama bir şekilde daima orada olacaktır.

Böyle düşündüğünüz zaman bu hafta Guardian’da yayınlanan  makale gibi yazıların var olması bile saçma görünüyor.  Daha önce de söylediğim gibi SEO ve Sosyal Medyayı karşılaştırmak gülünç çünkü ikisi de çok farklı hedefleri olan farklı pazarlama teknikleri. Bu  bir nevi Twitter ve Youtube’u karşılaştırmak gibi bir şey., Tamam ikisi de sosyal ağ olabilir ama bu onların direkt olarak rekabet ettiği ve aynı amaca sahip olduğu anlamına gelmez. Bir firma olarak, siz bunlardan birini seçmek zorunda olduğunuz pozisyonda kalmazsınız, çünkü tüm tabanları  karşılamak için  ikisine de ihtiyacınız var.

İşte bu SEO ve Sosyal Medyada da aynı. 2013ten 2014’e doğru ilerlerken, SEO ve Sosyal medya giderek daha da önemli hale geliyor çünkü artık tüketiciler internetten daha iyi anlıyorlar, fakat bu ikisi arasındaki çizgi biraz bulanıklaşmaya başlıyor olabilir.  Ama yine de ikisi de dijital dünyada daima yer alacak ve ikisi de tüm online sektörlerde değerli olacak.

 

 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir